Even voorstellen: Sandra

Met meer dan 50% van de stemmen won Sandra overtuigend onze fotowedstrijd – haar kaart Speculaasplanken is inmiddels al verkrijgbaar in onze webshop. In het persbericht over de kaart heb je al kunnen lezen over onze actie voor Het Oranje Fonds. Maar waarom stuurde Sandra juist deze foto in? En wie is Sandra eigenlijk? Tijd om je voor te stellen aan de winnares!

Winnares Sandra

Winnares Sandra

Hoi, wie ben je?
Hallo! Ik ben Sandra de Haan en ik ben 37 (volgende week alweer 38) jaren jong. Ik woon samen met mijn partner en onze dochter van 2,5 in Almere. Drie dagen in de week ben ik werkzaam als faillissementsmedewerkster op een advocatenkantoor in Nieuwegein en de andere twee dagen breng ik gezellig door met m’n kleine meid.

Wat zeg jij als wij post zeggen?
Post; iedere dag kijk ik weer met spanning uit naar de komst van de postbode. Wat zal zij (soms is het een hij) dit keer brengen. Ben dan ook teleurgesteld als hij mijn huisje overslaat. Ik doe aan Postcrossing, dus ik hoop toch altijd wel op z’n minst een kaart te ontvangen. Met mijn beste vriendinnetje, die ik wat minder vaak zie, omdat zij nu eenmaal in Nieuwegein woont en ik in Almere, schrijf ik sinds kort brieven, om zo toch nog op de hoogte te blijven van elkaars belevingen en ervaringen.
Post sturen doe ik ook graag. Ik vind het leuk om mensen te verrassen met een leuke envelop. Zodra er een aanleiding is (goed of slecht) stuur ik een kaartje. Dat wordt ook altijd erg gewaardeerd.

En wat zeg jij als wij fotograferen zeggen?
Fotograferen is het vastleggen van herinneringen. Het is iets waar ik eigenlijk dagelijks mee bezig ben. Sinds een jaar of twee heb ik een digitale spiegelreflexcamera, waar ik graag mee fotografeer. In het dagelijkse leven gebruik ik ook vaak mijn telefoon als camera. Vrijwel iedere dag maak ik wel ergens een foto van. Veelal van m’n dochter (maar welke trotse moeder doet dat nu niet?), maar ook van andere dingen die ik mooi vind, of waarvan ik denk dat ik daar later wel iets aan zou kunnen hebben om bijvoorbeeld te gebruiken als achtergrond voor een fotoboek. De foto van de speculaasplanken bijvoorbeeld gebruik ik als achtergrond voor m’n whats app!

Waarom heb je juist deze foto ingestuurd?

CCD001: Speculaas Moulds

De winnende foto van Sandra

Voor de wedstrijd werd gezocht naar een foto die iets typisch Nederlands weergaf, maar niet het standaard plaatje was. Speculaas is volgens mij iets typisch Nederlands, dus vandaar dat ik dacht dat mijn foto van de speculaasplanken, weliswaar met de geijkte molens, wel geschikt zou zijn. De foto is gemaakt tijdens een bezoek aan Amsterdam – in een café viel m’n oog op de speculaasplanken. Ik vond het zo’n leuk gezicht dat ik er een foto van heb gemaakt.

 

Heb je al leuke reacties gekregen op je kaart?
Ik heb echt ontzettend veel leuke reactie gekregen. Veel mensen vonden de kaart erg apart; niet zo standaard. De leukste reactie vond ik dat een aantal vriendinnen riepen dat ze de kaart gelijk gingen bestellen, toen bekend was dat hij te koop was.
Ik ben echt heel blij dat ik aan deze wedstrijd heb meegedaan. Ontzettend leuk van jullie (Cardcetera) dat jullie dit aanbieden. Het is zo gaaf om te je eigen kaart in handen te hebben, waar dan ook nog eens jouw naam op staat vermeld. Die kan ik straks over de hele wereld versturen.

Ik wil dan ook nogmaals iedereen bedanken die op mijn kaart gestemd heeft. Met name diegene die hebben geholpen met het verwerven van stemmen, door middel van het delen van mijn berichten over de wedstrijd op Facebook.

Wij zijn ook erg blij Sandra, met jouw foto! We hopen dat de speculaasplanken straks op de hele wereld bekend zullen zijn.

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Achtergrondinformatie, Cardcetera, Writers en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Even voorstellen: Sandra

  1. Pingback: Baking speculaas with a mould | Cardcetera

  2. Pingback: The Postcard Cure: week 24 – Typical Dutch | Cardcetera

  3. Pingback: The Postcard Cure week 51: Favourites of 2013 (part 1) | Cardcetera

Geef een reactie

