Aquarupella brengt de wereld een stukje dichterbij

Erica is niet alleen fotografe, maar ook journaliste en blogger. In haar eerste blog voor ons schrijft ze over de prachtige kaarten van Aquarupella.

Een tijdje terug zag ik de oproep voor Cardcetera bloggers. Vanwege mijn opleiding Journalistiek leek me dit een geweldige mogelijkheid om ook in tekst een bijdrage te mogen leveren.  Bij deze mijn eerste blog, over het kaartenmerk Aquarupella.

12297 - Zee

12297 – Zee

Het Franse merk Aquarupella bestaat sinds 1984 en geeft kaarten en kalenders uit. Voor de rest is er niet zoveel over het merk bekend – dus wat vertel je dan over deze kaarten? Precies: iets over mijn eigen voorliefde ervoor! Ik ben ze bij toeval gaan sparen. Ik had ooit twee kaarten van het merk gekocht gekocht om op het Postcrossing Forum mee te doen met kettingkaarten, maar verder geen aandacht besteed aan het merk en welke kaarten er nog meer van Aquarupella waren. Totdat ik een official uit Finland kreeg: een prachtige verzameling vlinders en tot mijn verbazing van het merk Aquarupella. Sindsdien doe ik mee aan diverse Round Robins om zoveel mogelijk Aquarupella kaarten te kunnen verzamelen. Mijn favoriete kaarten komen uit de Comme un Voyage en Les Essentielles lijn.

106 - Stenen en bergen

106 – Stenen en bergen

Bij Comme un Voyage neemt Aquarupella je mee op een reis rond de wereld, met prachtige foto’s uit voornamelijk de Aziatische landen. Eén favoriet uit die serie heb ik niet, daarvoor zijn de kaarten te mooi, maar zou ik eentje moeten noemen is het X 106. De kleuren van die stenen in combinatie met de blauwe lucht en besneeuwde bergtoppen vind ik gewoon prachtig. Eigenlijk is elke kaart weer een juweeltje op zich en laat mij een stukje van de prachtige wereld zien waarin ik leef – en maakt de lijst met potentiële vakantiebestemmingen langer en langer… Ook de achterkant van deze kaarten pas bij het thema de wereld – in een lichte tint zie je een tekening van de wereldkaart. Dat maakt de kaart helemaal af.

12363 - Lavendel

12363 – Lavendel

De Les Essentielles lijn laat heel andere dingen zien, zoals het strand (12297) of een collage van lavendel, met de prachtige details van de lavendelzeep (12363). Ik houd erg van foto´s van (kleine) details en collages – wat typerend is voor de Les Essentielles kaarten. Wat voor Aquarupella kaart ik ook krijg, ik word elke keer weer vrolijk van de kleurrijke afbeeldingen. Hopelijk mag ik nog vele mooie kaarten ontvangen en verzenden naar mede-liefhebbers over de hele wereld.

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Achtergrondinformatie, Erica, Writers en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Aquarupella brengt de wereld een stukje dichterbij

  1. Pingback: The Postcard Cure: week 29 – Travel the world | Cardcetera

Geef een reactie

