Even voorstellen: Erica T.

Wil jij ook weten wie die prachtige foto´s van de Cardcetera kaarten maakt? Eerder stelden we Els aan je voor – die onder meer de foto’s voor de populaire katten kaarten en de mooie set vintage gemaakt heeft – en nu stellen we je voor aan Erica Turmel; de fotografe achter verschillende van de vlinder- en bloemenkaarten en de dierenkaarten.

Hoi, even voorstellen – mijn naam is Erica Turmel…

CC 008 - Holly Blue on Lavender

CC 008 – Holly Blue on Lavender

Hoi, ik ben Erica en sinds begin 2012 zijn mijn foto’s op kaarten van Cardcetera te bewonderen. Mijn eerste kennismaking met de fotografie is al in mijn kindertijd geweest. Ik heb veelvuldig geposeerd voor de camera van mijn vader – met zijn cameratas als ware schatkist met al die lenzen en attributen. Toch ben ik pas na mijn puberteit zelf gaan fotograferen. De opleiding Fotonica in Drachten heeft alles in een stroomversnelling gebracht.

Na zes jaar van dromen, heb ik in 2012 de stap genomen en me laten inschrijven bij de KvK en sindsdien ben ik eigenaar van Foto Turmel. Ik fotografeer nu nog met name tijdens bruiloften. Ook privé ben ik veel met de camera in de weer, zeker nu we een dochtertje hebben. Zij is mijn favoriete onderwerp. Om rust te vinden ga ik graag de natuur in met mijn camera. Ik kan zo 1,5 uur langs de kant van de sloot staan om DE foto van een stel kikkers te maken. Of ik kruip door de bladeren voor paddenstoelen. Dat kleine van onze wereld is mateloos interessant en het geeft echt een kick als het lukt om vervolgens thuis te komen met de foto die ik van tevoren al voorgesteld had.

CC 014 - Dandelion in the Wind

CC 014 – Dandelion in the Wind

Ik ken Astrid via het Postcrossing forum en op gegeven moment kwamen we aan de praat over de nieuw op te zetten kaartenlijn van Cardcetera. Het leek mij erg leuk om daar een bijdrage aan te leveren – als actief Postcrsser is het erg leuk om je eigen kaarten te hebben en te kunnen versturen! Ik krijg ook erg leuke reacties op de kaarten. Veel mensen vinden het ‘cool’ dat mijn foto een echte ansichtkaart is geworden en op Postcrossing.com zijn een aantal al een paar keer tot favoriet gekozen. Al die reacties doen me erg goed en het smaakt naar meer. Ik hoop dan ook in 2013 nog meer foto’s aan te kunnen leveren voor nieuwe kaarten.

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Achtergrondinformatie, Webshop nieuws en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Even voorstellen: Erica T.

  1. Pingback: Fotowedstrijd: wie levert een foto aan voor The Dutch connection?! | Cardcetera

Geef een reactie

