Interview met Deirdre, van Snail-mail.nl

logo online zonderachtergrondTijdens een zoektocht op internet naar leuke sites over brieven en kaarten schrijven, kwam ik een tijdje geleden de site Snail-Mail.nl tegen. Leuke bijkomstigheid: de site biedt een mooi overzicht van webshops met leuke producten voor het sturen van ´slakkepost´ & natuurlijk staat Cardcetera daar inmiddels ook tussen. Met oprichtster Deirdre ontstond een leuke mailwisseling, die resulteerde in een weggeefactie. Maar waarom is Deirdre de site eigenlijk begonnen?

Hoi, wie ben je?
Hoi! Mijn naam is Deirdre, ik ben 25 jaar oud, moeder van 2 kids en dol op snail mail in iedere vorm.

Wat zeg jij als wij post zeggen?
Leuk! Iets speciaal voor een ander maken – dit kan echt van alles zijn en dat maakt het juist zo leuk. Een kaartje, mooie brief, gevulde envelop of pakketjes met locale producten, iemand maakt iets speciaals voor jou! Op de site laat ik in de categorie Mailart ook bijzondere brieven / enveloppen zien.

Wat is de leukste post die je ooit hebt gekregen?
Mijn allereerste Postcrossing kaartje was een heel gaaf kawaii kaartje van een Nederlands meisje, dat zij weer van een penvriend uit Japan had gekregen. Een enorm leuk begin van mijn Postcrossing avontuur.

Waarom ben je snail-mail.nl begonnen?
Op Twitter en Instagram zag ik steeds meer vragen voorbij komen over war snail mail precies is. Dat zette me aan het denken en ik kwam er achter dat er helemaal geen Nederlandse website of blog is die over snail mail gaat. Je hebt genoeg Engelse websites en blogs over snail mail – maar niet iedereen spreekt en leest genoeg Engels. En er zijn ook genoeg Nederlanders die op zoek zijn naar informatie in het Nederlands, of die op zoek zijn naar een Nederlands penvriend(in).

Hoe lang ben je bezig geweest met het bedenken van wat er op de site moest komen?
Het heeft ongeveer een maand geduurd voor ik precies wist wat ik wilde en hoe is alles wilde gaan doen. Maar ik ben en blijf steeds bezig met nieuwe ideeën en artikelen voor de website. Het ene idee wordt sneller uitgewerkt dan het andere. Maar er staan nog een hoop leuke dingen op de planning. Er zullen nieuwe pagina’s bijkomen en natuurlijk ook veel nieuwe artikelen. Genoeg om naar uit te kijken!

Heb je al bijzondere dingen meegemaakt dankzij de site?
Dankzij de website heb ik een hoop leuke vrienden erbij en nieuwe websites/webshops ontdekt. Ik ben er achter gekomen dat er meerdere mensen zijn die zich willen inzetten voor snail mail. Wie weet staat er in de toekomst iets bijzonders te wachten 🙂

Wil je verder nog iets kwijt?
Wees origineel 🙂

Dank je wel voor je antwoorden Deirdre en natuurlijk voor de tijd die je stopt in de leuke site. Ga zelf vooral ook even kijken – je vindt er een leuke kortingsactie voor onze shop. Exclusief in samenwerking met snail-mail.nl! En wil jij ook geïnterviewd worden over jouw link met post / kaarten / brieven? Laat het ons weten!

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Achtergrondinformatie, Cardcetera, Writers en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

