Back to school: leer op een originele manier een taal of doe kennis van topografie op

De scholen in het Zuiden van het land zijn al weer begonnen, het Midden en Noorden volgen deze week. Een goed moment om op een originele manier aandacht te vragen voor het Postcrossing Project! Van een van onze volgers op Twitter kregen we een leuke tip door: laat de leerlingen via school meedoen aan het project en laat ze zo hun Engels oefenen. Dit is niet alleen een goede tip voor docenten, maar natuurlijk ook voor (groot)ouders. Leuk en educatief tegelijk! Je hebt misschien zelf ook al eens een kaart gestuurd naar een docente van een school in de VS of de moeder van een kind van 3. Een leuke manier om de leerlingen of je kinderen in de praktijk met Engels te leren oefenen (en wie weet ook met Frans en Duits!).

Daarbij kun je zo ook werken aan het vergroten van hun kennis van de wereldtopografie te vergroten – bijvoorbeeld door ze van iedere verzonden en ontvangen kaart op te laten zoeken waar het land en de stad liggen. Eventueel kun je ook meer informatie laten opzoeken over de stad (hoe groot is deze, is het de hoofdstad of niet, als het niet de hoofdstad is wat is dan wel de hoofdstad) en het land (hoe groot is het land, in welk werelddeel ligt het, wat zijn de buurlanden, hoeveel mensen wonen er).

Kaartjes nodig bij deze tip? Bij Cardcetera vind je een leuke Postcrossing-set – een voordelige manier om Postcrossing eens uit te proberen met je kinderen of leerlingen. We hebben ook een mooie selectie Typisch Nederland kaarten en topografie kaarten van Nederland, Europa en België.

Advertenties

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Leuke tips en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s